۳/۲۲/۱۳۸۹

کاراسین ها

سلام
خانواده آنابانتید ها به صورت کامل معرفی شد و از این لحظه به بعد به خانواده کاراسیده ها یا همون کاراسین ها خواهیم پرداخت
این توضیح کامل رو پیدا کردم براتون میذارم تا با این خانواده آشنا بشید.
بسمه تعالی
خانواده کاراسیده(CHARACIDAE)
این خانواده ار راسته characiformes ، یکی از بزرگترین خانواده های ماهیان شامل 1500 گونه،محدود به آب های شیرین گرمسیری و نیمه گرمسیری آمریکا و آفریقا می باشد. البته نیمی از کاراسین های آب شیرین، در آب های شیرین مناطق گرمسیری(استوایی) آمریکا ساکنند.
کارسین ها گروهی مهم برای آکواریوم دارها به شمار می روند، زیرا تنوع وسیعی در شکل بدن و رفتار دارند و از نظر طولی از کمتر از 2/5 سانتی متر تا بیش از 1/5 متر تغییر می کنند.
در عین حال آنها ماهی هایی فعال و دارای رنگ آمیزی می باشند و کما اینکه برای خرید ارزان بوده و جهت نگهداری آسان هستند و به جز چند استثنا همانند پیرانا،که شهرتش به خون خواری نیز همچون جثه اش است، کارسین ها برای نگهداری با همنوعانشان و یا با دیگر گونه ها، ماهیانی آرام و مناسبند.
طبقه بندی این گروه، پیچیده و به ویژه برای غیر متخصصین گیج کننده است. این راسته ، همراه دیگر راسته ها شامل راسته های Cypriniformes,Siluriformes, فوق راسته Ostariophysi را می سازند.
این ماهی ها توسط دستگاه وبر -متشکل از یک سری استخوان های ریز که کیسه شنا را با گوش داخلی مرتبط می سازند و به واسطه آن صداها زیادتر می شوند و ترشح یک ماده آگاه کننده از خطر که به هنگام آسیب دیدن پوست به بیرون ترشح می شود،دیگر اعضا را آگاه می سازند.
ممکن است اعضا این خانواده دوکی شکل مانند : تترا نئون و یا فشرده و پهن مانند سیلور دالر باشند. آن ها تقریبا همگی فلس دارند. فلس های آن اه از نوع دایره ای (سیکلویید) وبه ندرت شانه ای (کتنویید) است. دارای دندان هایی بزرگ بوده و فاقد سبیلک هستند. به عنوان یک قاعده ، دارای یک باله پشتی اضافی - معروف به باله چربی ، باله های شکمی در یک فرم بطنی و یک باله مخروجی کوتاه تا متوسط می باشند. نرهای برخی گونه ها دارای قلابی ریز بر روی باله مخروجی اند.
هرچند چندین جنس از این خانواده بومی آفریقا هستند، ولی اکثریت گروه از آمریکای جنوبی سرچشمه میگیرند.
این خانواده به شما امکان انتخاب گونه های بسیاری را برای تمام طبقات آب میدهد. «تبرزین ماهی ها» دقیقا زیر سطح آب بدون آن که مشکوک جلوه کنند، منتظر حشرات می مانند و آن گاه برای به چنگ آوردن غذا سطح آب رابه هم زده و با زدن باله های سینه ای شان در هوا به پرواز در می آیند.«مدادماهی اژدرشکل» نیز، طبقات فوقانی را ترجیح می دهند. درمقابل، بیشتر تتراها شناگرهای میان آبی شنارو در طبقات میانی آب هستند و حال آن که وضعیت سر به پایین «برسرایستاده ها» هرچند ممکن است در طبقات متغیری به شنا بپردازند- دلالت بر تغذیه آن ها درطبقات پایین تر دارد.
کاراسین ها شامل گونه های گیاه خوار،گوشت خوار و همه چیز خوار هستند.
اما بیشتر گوشت خوار بوده و همان طور که اشاره شد، عموما در آب های شیرین گرمسیری آفریقا و آمریکای جنوبی یافت می شوند.
از گوشت خواران، بهترین گونه شناخته شده پیرانای آمریکای جنوبی و برماهی آفریقایی را میتوان نام برد که هردو برای انسان خطر ناکند. ببرماهی آفریقایی ممکن است گاهی به 57کیلوگرم نیز برسد و به عنوان گونه ای منحصربفرد،خطرناک می باشند. پیرانا نیز ممکن است در دسته های بزرگ هر حیوان یا جانداری را مورد تهاجم قرار داده و در عرض چنددقیقه چیزی جز استخوان از آن باقی نگذارند.
اعضای این خانواده به وسیله تخم گذاری روی یک سطح گیاه کاری شده و در آب های آزاد تولید مثل می کنند.
در بین خانواده کاراسیده، زیر گروهی از ماهی هایی که به عنوان تترا شناخته شده اند وجود دارد. آن ها شامل حدود 40تا45 جنس هستند که برخی خود شامل بیش از 50 گونه اند. درمیان این جنس های Astyanax,Moenkhausia,Hyphessobrycon,He,igrammus اکثر تتراهای آمریکای جنوبی وارد شده به بازار را شامل می شوند. تتراها تقربیا از حشرات و لاروهای کوچک به همراه بیشتر مواد گیاهی تغذیه می کنند. آن ها به جهت آسان بودن برای نگهداری، گونه های مطلوبی برای آکواریوم دارهای مبتدی و تازه کار به شمار می روند.

خوب اینم از توضیح بود حالا به معرفی مشخصات و.. این ماهی می پردازیم.

0 comments:

ارسال یک نظر

سلام دوستان لطفا با ارائه نظرات خود اینجاب را در ارائه اطلاعات بهتر یاری فرمایید

 
طراحی شهرام بیطار