۷/۰۷/۱۳۸۹

طاعون خونی (قرمز)‏ Red pest

سلام این بیماری شبیه دم خوره هست و درمانی شبیه به همون بیماری داره واستون ترجمه کردم که هم خودم به اطلاعات اضافه بشه و هم به دوستان کمکی کرده باشم.

علائم : خطها و رگهای خونی روی بدن و باله ها

این خطوط و رگهای خونی ممکن است تا رسیدن به زخم پیش برود و حتی در موارد حاد با عث از بین رفتن کامل باله ها گردد . با توجه به این که این بیماری داخلی نیز هست درمان خارجی به تنهایی کارساز نیست غیر از موارد بسیار خفیف این بیماری . که در این حالت با استفاده از دارو های ضد عفونی مخزن را کاملا تمیز کنید و در هنگام معالجه به ماهی ها زیاد غذا ندهید . برای درمان از داروی آکرافلاوین ( داروی ضد دم خوره) یا موناکرین با دز 2/ 0درصد که به صورت یک میل در لیتر حل شده استفاده کنید . این دارو آب را کاملا رنگی می کند ولی رنگ آن پس از پراکنده شدن به مرور زمان از بین خواهد رفت .

اگر به نظر رسید که ماهی ها خوب نشده اند استفاده از این دارو را قطع کرده سپس از داروی آنتی بیوتیک یک درصد استفاده کنید که با غذای آنها کاملا مخلوط شده است.اگر ماهی ها را گرسنه نگهدارید آنها بسیار مشتاقانه غذای مخلوط شده با دارو را قبل از آنکه دارو پخش شود خواهند خورد . معمولا این آنتی بیوتیک ها در کپسولهای 250 میلی گرمی موجودند که اگر در 25 گرم غذای خشک اضافه شود یک کپسول تعداد زیادی از آنها را درمان خواهد کرد.

آنتی بیوتیک مناسب ، کلرومایستین ( کلرومفنیکل) یا تتراسایکلین است که با هر غذایی مثل پولکی ها یا غذاهای منجمد باید به همان نسبت مخلوط شود . آخر سر اگر آنها در مان نشدند حد اکثر 10 میلی گرم از کپسول را درازای یک لیتر آب بریزید .
موفق باشید

1 comments:

داود گفت...

سلام سورم من اینجوری شده ام حرکت هم نمیکنه چه برسه غذابخوره

ارسال یک نظر

سلام دوستان لطفا با ارائه نظرات خود اینجاب را در ارائه اطلاعات بهتر یاری فرمایید

 
طراحی شهرام بیطار